Skip to main content

Radio Lofoten part 2

Hallo beste luisteraars,

Welkom bij avond-uitzending van radio Lofoten !

Het was me vandaag het dagje wel…

Zo liep zowat een beetje alles mis wat fout kon lopen…

Ne mens zou begot met de duiven gaan spelen, in plaats van gaan te vissen !

Maar voor het hele relaas van vandaag (lees (eer)gisteren), gaan we over naar onze reporter ter plaatse…

Dag 4 – Baaldag op de Lofoten

Zoals gepland, zijn we een dag voor de hele groep op locatie.

Niettegenstaande het gisterenavond vrij laat werd, was deze morgen reeds voor dag en dauw iedereen wakker.

Dus besloten we eerst naar de shop te rijden en pas nadien te ontbijten.  En ik kan u verzekeren, even gaan shoppen voor 20 mannen, das niet zo evident…  Ge kunt niet geloven wat ze allemaal bestellen.  Je zou denken dat mannen enkel bier bestellen, maar niks is minder waar hoor.

Bij het binnen gaan van de shop was de vraag wie er de kar ging duwen, maar al vlug werd duidelijk dat we met drie goed gevulde karren aan de kassa gingen stranden.  Dus we mochten allemaal aan de kar “stoempen”.

De kassa dame begon te stralen zodra ze ons zag komen, haren omzet ging vandaag met 300% omhoog.

Eens terug in ons huisje hebben we dan de boodschappen verdeeld per huisje en onszelf voorzien van een stevig ontbijt.

Onze lotgenoten hadden vandaag een helse tocht van maar liefst 4 vluchten op de agenda staan.  En in Zaventem begon het al goed…  Bij inchecken was er daar een kieken met één hersencel (te weinig), die besloot de hele groep te weigeren, want een visreis behoort niet tot de essentiële verplaatsingen.

Opnieuw weeral een geluk dat Cordes Travel ook voor de mannen die vlogen een aparte bundel documenten had klaar gemaakt, zodoende de dame aan de balie kon worden overtuigd onze groep alsnog toegang tot het vliegtuig te verlenen.  Ge zult het maar voor hebben…

Maar dan…  Calle de visgids had ons gisteren beloofd dat we tegen de middag de sleutels van de huisjes zouden krijgen.  Maar om 17u hadden we nog niks gehoord of gezien…

Vissen konden we nog niet, aangezien al het materiaal nog in de camionette zat.  Dus het enige wat we konden doen was Tour de France kijken…  Om te zien dat Wout van Aert op de meet geklopt werd… Weer balen !

Pas om 17u30 kwam Calle afgestoten met de eerste sleutel.  Rond halfzeven kregen we dan de 2de sleutel.  Zo konden we toch al iets doen.  De helft van het gerief kon nu worden uitgeladen.  En vooral Marc was gelukkig.  Hij kon aan de slag in de keuken.  Marc had nog een vethaantje geslacht net voor we vertrokken.  Dus da haantje had eigenlijk geluk…  Hij mocht immers mee op vakantie naar Noorwegen.  ‘T was wel in ne plastic zak in de frigobox, maar congé is congé hé !

Tegen 22u was huisje 3 & 4 klaar.  Net op tijd, zo konden we deze huisjes ook nog voorzien van hun aankopen en materiaal.  Het laatste huisje zou niet tijdig klaar zijn, dat zag je al van ver aankomen…

Zo gezegd, zo gedaan…

Rond 22u kregen we dan het verlossende telefoontje van Frans dat de groep geland was in Leknes.  Hun 4de vlucht die dag…  En een half uurtje later verschenen ze dan op het kamp.  Eindelijk !

Na elkaar even begroet te hebben, was’t nu aan onze beurt om de benen onder tafel te steken.  Een zwarte en witte pens met mosterd en zelfgemaakte appelmoes stond op het menu…  Stevige kost !

Na het avondmaal nog vlug even wat materiaal in orde brengen en tijd voor’t bedje…

Morgen vissen (hopelijk)…

Zo beste luisteraars, bij deze wens ik jullie nog een fijne nacht tegemoet !